Ben jij vastgeroest in je sales vak? Hoe zet je dan de volgende stap?
Als je antwoord ‘NEE’ was, moet je toch nog even verder
lezen. Want als je in mindere of meerdere mate lekker in je huidige vak zit..
ben je dan al vastgeroest? En als je echt vastgeroest bent.. weet je dat dan
zelf eigenlijk wel?
Hoewel we in allerlei vakgebieden volop kansen hebben om
naar een nog betere versie van onszelf te streven, is het ergens ook wel
prettig om je goed te voelen in je huidige job en functie en het werk dat je
elke dag doet. Comfortabel, veilig en misschien ook wel precies wat je wilt.
Ben ik vastgeroest?
Of je echt vastgeroest bent, hangt er in eerste instantie
vooral vanaf hoe je dat zelf ervaart:
-
Zou ik meer willen halen uit mijn carrière?
-
Voel ik me prima op mijn plek in mijn huidige
baan en functie?
-
Heb ik het gevoel stil te staan en/of al lange
tijd hetzelfde te doen met hetzelfde resultaat?
-
Ben je tevreden met je job en het resultaat dat
je daaruit haalt?
-
Denk je dat er meer in jezelf en je functie zit?
-
Doe je de dingen die je doet al tijden (jaren?)
op dezelfde manier?
Wil je meer, is
eigenlijk de eerste hamvraag. De tweede is, doe je daar dan ook wat aan?
Als de eerste antwoord JA is, en de tweede NEE, zit je in de
juiste hoek.
Als je eerste antwoord NEE is, is het antwoord op de tweede
minder van belang. Vastgeroest of niet, je voelt je content met wat je
doet.
Old School sales; werkt dat
wel?
Over vastgeroest zijn, verschillen meningen waarschijnlijk
per team, per bedrijf en vooral per leeftijdsgroep.
Waar de een zich nog steeds prima comfortabel voelt bij
werkwijzen die jaren geleden als normaal gelden, zijn anderen altijd op zoek
naar manieren die beter werken of beter passen bij het hier en nu. Denk daarbij
aan de toenemende digitalisering, of het klassieke beeld van “de gladde
verkoper”.
OK, dus ik wil verder, maar
doe er op dit moment niet (echt) iets aan. Wat dan?
Dat je nu voor jezelf hebt bedacht dat je wel degelijk graag
meer of vooruit wilt, is een goede eerste stap. Het komt nu alleen aan op
concreet vervolg.
·
Stel vast wat je wilt bereiken; meetbaar,
concreet en helder.
·
Bepaal welke stappen nodig zijn om daar te
komen.
·
Wie heb je nodig, wat heb je nodig, hoe kom je
tot je doel?
En dan is het bekijken waar je die input kunt halen. Heb je
iets of iemand anders nodig? Zoek contact met je manager of leidinggevende,
bekijk de opties vanuit je huidige organisatie of onderzoek welke mogelijkheden
je zelf hebt naast je werk.
Ga je online op zoek naar info, denk je na over een
opleiding of training zoals NIMA B Accountmanagement… zoek en zet de stap.
Zo helpen wij mensen met vragen graag met een gratisadviesgesprek, juist omdat we begrijpen dat je soms even moet zoeken naar
de juiste weg om te bewandelen.
Praktijk versus theorie –
Take the step
In veel gevallen, zeker in ons salesvak, zijn trainingen en
opleidingen waardevoller dan het lezen van alleen maar online informatie.
Want uiteindelijk komt het aan op DOEN. Ervaren, leren, in
de praktijk brengen en zorgen dat je een goede theoretische basis in de
praktijk leert brengen. Juist als je verder wil en al enige tijd in ons mooie
verkopersvak zit.
Bij Move The Crowd zijn we altijd op zoek naar mensen die
via een NIMA Sales opleiding de volgende stap willen zetten, of je nu nieuw
bent in ons vak of juist meer wilt halen uit jezelf, je functie en je bedrijf!
Bekijk onze NIMA SALES ACCOUNTMANAGEMENT opleiding of
een van de andere NIMA Sales opleidingen. We horen graag van je en
informeren je met liefde over je mogelijkheden!
Reacties
Een reactie posten